Zondag Grasmere en Hawewater Reservoir

13 juni 2018 - Grasmere, Verenigd Koninkrijk

de route van zondag was een fikse stijging die vlak boven Grasmere langs gaat. Aan de eerste (ca. 350 m) stijging ook meegedaan waarna het begon te regenen. Ik hup, terug de afdaling in, want Renée had mijn poncho te leen. En om met een opvouwbare paraplu in de bergen te gaan lopen, leek me niet de meest aantrekkelijke gedachte, los nog van het feit dat je soms beide handen nodig had in de afdaling. Teruggekomen bij het uitgangspunt gaven mijn bovenbenen enige overspannenheid aan en liep ik met de soepele tred, die ook wel bij mijn leeftijd mocht passen.

De wandelclub zou enigszins in de hogere sferen blijven en doorsteken naar het begin van Hawewater Reservoir, waar ze weer fors zouden afdalen. Op zich een vrij oange tocht van 18 km, hoewel je er met de auto ook wel zo’n 3/4 uur over moest doen, omdat ik een behoorlijke omweg moest rijden. Bij het eindpunt nog een tijdje gewacht en mijn tijd besteed aan een lokale wandeling, die steeds steiler werd maar een fraai uitzicht gaf over het meer en de heuvels. Teruglopend kreeg ik spijt van mijn optimisme, omdat mijn spieren en scharnieren nog niet echt aan een forse afdaling toe waren. Maar goed, ik had nog ruim de tijd te herstellen voordat de groep arriveerde.

Ook zij waren moe en liepen er niet echt meer fris bij. Daarna in Ambleside een terrasje gescoord.

1. Richard Toussaint:
    13 juni 2018
    En dan nogmaals te bedenken dat jij die afmatting voor je plezier aan het doen bent brrrr
    Zittend achter mijn PC denk ik aan jullie en ben blij dat ik hier zit...