donderdag 24 mei

24 mei 2018 - Voerendaal, Nederland

De laatste volle dag zou in het teken staan van de regenbuien. Wij dus wat vroeger dan gebruikelijk op stap om een fietstocht te maken van Eijsden naar Maastricht en vv. De auto geparkeerd in Eijsden.

De heenweg was op zich niet spectaculair, maar wel aardig om te fietsen. In Maastricht aan gekomen zijn we de binnenstad ingedoken om wat oude kerken (St Servaas o.a.) en andere gebouwen te zien. Tussen de katholieke St. Servaas en de protestantse St. Jan (jawel een Sint!), loopt een kort steegje, het toepasselijk Vagevuur geheten. Heel speciaal was ook de boekhandel, die gevestigd was in  de Dominicaner kerk. Het was in de winkelstraten een behoorlijke puinhoop van winkelend publiek, aannemers, fietsende en niets ontziende studenten, leveranciers en wij dus ook. Heerlijk gezellig met de bruisende sfeer van de grote stad. heerlijk een bakkie gedaan op een terras aan het Vrijthof.

Langs de rivier de Jeker terug gefietst naar Eijsden. schitterende tocht, de moeite waard. Vervolgens naar huis en boodschappen voor mogen onderweg gedaan en de regen voorgebleven. In verte was weliswaar gedonder, maar goed, het is nu bijna 18.00 uur en nog geen spatje gezien.

De meeste spullen voor morgen zijn gepakt en zo meteen even lekker ergens happen.

Lekkere tijd gehad.