Van Marathon naar Sault Sainte Marie

7 september 2017 - Sault Ste. Marie, Canada

Vandaag een niet àl te lange rit van iets meer dan 400 km. Genoeg tijd dus om leuke dingen onderweg te zien.

Eerste korte top was in White River, gehucht van niks, waar de 'founder' van Winnie de Pooh vandaan kwam. Nooit geweten dat WdP uit Canada kwam, maar dat mag de pret niet drukken.

Daarna getankt in Wawa en het plaatsje ingereden en wat rond gekeken.

De volgende stop was weer bij een soort visserscamping onder aan een klein meertje. We wilden even de benen strekken en Renée even wat yoga oefeningen doen of ging het om wat anders? (Zie foto).

Vervolgens weer de Trans Canada route 17 opgereden, waar we op zeker moment zo'n kwartier oponthoud hadden, omdat men min of meer losse rotsen aan het loswrikken was, hoog aan bergwand en vlak langs de snelweg. Preventief onderhoud voor de winterperiode, begreep ik. Een specialistisch bedrijfje van vader en zoon deden dat. ' s Morgens klommen ze met zijn tweeën omhoog en namen drinken en eten mee om aan het eind van de dag pas weer naar beneden te komen. Echte helden met ausdauer dus. Zie ook de foto in de richting van de pijl van het groen-witte bord. Hangt vader op terugtocht naar beneden in de schaduw; we waren daar in de loop van de middag. De man met het stopbord, die bij elke wegopbreking van de partij is, meldde me nog dat het echt een gevaarlijke baan was, maar dat gezien dit bedrijf nog bestond uit zoon èn vader, je er toch nog oud mee kon worden😉.

Daarna de verlate lunchstop gedaan, nog steeds onder aan het Lake Superior. Daar was een eettentje bij dat gesloten was. We moesten obs een honderd meter verder melden bij de 'office'. Daar kwam een wat excentriek uitziende oudere te voorschijn, aan wie wij vroegen of het eettentje open was voor koffie. 'Now it is' meldde hij en hij gooide de tent open. Ook konden we een hamburger en hotdog bestellen. Net zo gemakkelijk. Ook deze camping draaide op het vissen van in dit geval zalm. En ja, Miek, vanaf eind september werd het weer druk tot in oktober om op zalm te vissen bij het riviertje onder aan de camping. Zie het filmpje dat ik morgen zal downloaden, ondat internet in dit motel erbarmelijk is.

Ik heb het al verraden, want vandaag was het weer motel day. Wat een gribustent. Snel de spullen gedumpt en naar de stad gegaan en wat gewandeld. Deze stad ligt aan de overkant van de USA en is via 2 bruggen in elkaars verlengde daaraan verbonden. Daarna voor de eerste keer uitstekend gegeten: Japans zowaar.

1. Willem:
    8 september 2017
    White River heeft in ieder geval berengoede fantasie. Maar wat moet je anders als gehucht van niks....
    Volgens Wikipedia is de schrijver A.A. Milne toch echt in Londen geboren op 18 januari 1882 en niet in White River.
  2. Ton:
    8 september 2017
    Ha, dat van Winy the Pooh komt van een of andere luitenant Haary Colebourbe (http://www.whiteriver.ca/article/the-history-of-winnie-the-pooh-white-river-ontario-6.asp). Zou er een dubbelganger van bestaan? En inderdaad behalve het standbeeld is er niets bijzonders te beleven😊.