Canada, Toronto -Rivers (Forest)

27 augustus 2017 - London, Canada

Nou, dat was me wat!

We liepen op de Canadian National Exhibition, kreeg ik een mailtje dat de trein 11 uur vertraging had. Betekende voor ons dat we geen slaapplaats zouden hebben, want het vertrek was daarmee uitgesteld van 22.00 u naar 9.00 u de volgende dag. Wij naar het station om met Via Rail te overleggen hoe ze dat zouden oplossen. Geen punt, we konden op hun kosten verblijven in het Fairmont Roayl York Hotel. Dat bleek een uitermate luxe hotel te Ijn, waar ook Queen Elisabeth en de Prime Minister verblijven als ze in de buurt zijn, zeg maar. De volgende ochtend op tijd op, want we moesten om ca. 7.00 u inchecken. Gelukkig ligt het hotel recht tegenover het station. Vanaf dat moment heb ik me verbaasd over de inefficiënte wijze waarop die lui een treinreis organiseren. De NS is daarbij een superbedrijf! Van de ene vertraging naar de andere, dan weer wat tijd inhalen. Kortom volstrekt onvoorspelbaar. Onze aankomsttijd in Rivers durfden ze pas vanaf Winnipeg (zou ca 3 uur reistijd zijn) te voorspellen en dan nog zaten ze er ruim 3 kwartier haast. Helaas hadden ze ook geen internet aan boord. Zoals de conducteur vertlede was er de afgelopen 20 jaar weinig vernaders aan de trein. Dat kunnen we overigens volop beamen.

Nou, ja, wij dus bijna 2 volle dagen in de trein zitten en hangen. Weliswaar konden we genieten van de voorbijschietende natuur, die afwisselend was, het hangen en nauwelijks slapen viel een beetje tegen. Veel meren, ook wel moerasachtige delen en enorm veel bos en heel weinig mensen. Soms een dorpje van een paar honderd mensen. Zo'n reis geeft je wel een goede indruk van de enorme wijdsheid en de grote afstanden van het land. Hoe dun bevolkt dat Canada!

Rond een uur of 02.00 's nachts door Rense opgehaald. Riny en hij hadden voor een lekker biertje en een glas wijn gezorgd, dus even een borreltje en dan slapen. Wat zal de dag vandaag brengen? Wordt vervolgd.

1. Richard:
    27 augustus 2017
    Ha die Ton en Renee, tja geen internet dus ook geen wordfeud...Ach, soms ga je ver van huis om te ontdekken dat het in NL zo slecht nog niet is. Ik herken je beschrijving wel van de reis. Op een gegeven moment heb je het wel gezien met alleen maar bomen of anders. Wij zijn ooit vanaf ik dacht Toronto weer naar beneden gereden in twee dagen naar Washington DC en dan reden we uren of tussen graanvelden of tussen bossen met als variatie twee medeweggebruikers op 1 dag. Maar, het blijft toch een indrukwekkend land. Zou graag een half jaar of langer met een grote camper rondtrekken. Zijn Rense en Riny vrienden of familie die daar wonen? En waar zitten jullie nu ergens ten Noorden?
  2. Annemiek:
    27 augustus 2017
    Ach, wat naar nou. En Ton is toch al niet zo dol op openbaar vervoer. Misschien familietrekje, althans, wat de trein betreft.
    Ik zou er ook erg onrustig van worden. Inderdaad...... de komende dagen zullen anders zijn en kunnen jullie vast volop gaan genieten!
  3. Fons en Marga:
    28 augustus 2017
    Doornroosje op de slaapstoel of de koning en de koningin in een Queensbed
  4. Hans:
    28 augustus 2017
    Zo hé, wat een luxe tent. Maak je dat ook eens mee, dankzij de Canadese spoorwegen. Dat rommelig gezellige we zien wel doet Afrikaans aan. Doen jullie twee continenten en één klap.
    Weet jij toevallig als een schaap twee dekmarkings heeft, een op de kont (normaal) en een in de nek, wat dat zeggen wil?
    Ben bezig met een collectie over Zwitserse schapen op de alpenweide.
  5. Richard:
    28 augustus 2017
    Ha Hans, kan dat betekenen dat die bok niet weet waar die moet beginnen? Waarschijnlijker is trouwens dat het nekmerk ws te maken heeft met de bloedlijn...
  6. Ton:
    29 augustus 2017
    Klopt Richard. De ram is kennelijk even de weg kwijt, maar heeft zich later hersteld (vermoedelijk).
    Leuk van die Zwitserse schapen. Heb je een opdracht of zo?
  7. Hans:
    2 september 2017
    Aha, een merkteken. Dekken doen ze pas later, begrijp ik. Zodat de lammetjes met het voorjaar in de wei staan. Ik besprak een foto in de krant. op vk.nl/aarsman kun je hen zien