Vrijdag (Borrowdale) en zaterdag (Patterdale)

10 juni 2018 - Cumbria, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag een stuk meegelopen door een paar gehuchten en langs een fraai stroompje. Toen we aan het einde van de morgen bij een pub koffie wilden drinken, bleek deze nog gesloten, waarna we zijn gesplitst. Ik kon rond wandelen naar de auto en na een prachtige rit, incl. de gehaalde boodschappen, stond ik weer op tijd bij het ophaalpunt. Het bleek een pittig dagje te zijn geweest.

Gisteren was een kalm-aan-dagje. Althans volgens Rikus. De tocht begon met een pittige klim, maar de totale afstand lag rond de 15 km. De klim heb ik meegedaan en ben toen enigszins rond terug gelopen naar het uitgangspunt zijnde de parkeerplaats van de auto. Klimmen is niet erg, wel zwaar en zweterig natuurlijk, maar bij het afdalen verzuren je bovenbenen vrij snel. Dat zal ongetwijfeld in verhouding staan tot het totaalgewicht dat de bovenbeenspieren moeten op vangen. In mijn geval zal die verhouding gunstiger moeten worden😎🍻.

In Patterdale de groep opgevangen en direct naarGrasmere gereden en een welverdiend terrasje opgezocht. Helaas geen bier, maar koffie voor de chauffeur, dus de eerste stap in het bewerkstellen van een verbeterde ratio is hiermee gezet😏. Vanavond maar compenseren😜.