Ellerdale en Hollister Mine

8 juni 2018 - Białowieża Forest, Polen

De tweede dag een stukje meegelopen en weer teruggekeerd naar de plek waar de bus geparkeerd stond. Op zich een aardige wandeling, maar ook weer niet echt bijzonder. Boodschappengedaan en doorgereden naar Ellerdale en in de kroeg een bakkie gedaan. Rustig wat gekeuteld totdat de aankomst van de groep was voorzien. Na aankomst op het terras een pintje gepakt en naar huis voor het avondeten.

De volgende dag zou een pittige worden. Ca. 18 km met behoorlijk wat ups and downs, dus veel klimmen en dalen. Goed om de beenspieren los te maken. We zitten aan het begin van het Lake District. Ik ben meegelopen tot het eind van het het Ellerdale Lake en daarna aan de andere kant terug gelopen. Dat bleek iets verder dan bedacht en werd uiteindelijk een tocht van ruim 14 km. Mooie tocht, maar rdelijk warm. Ik had gelukkig genoeg water bij me. Snel boodschappen doen en snel naar het ontmoetingspunt gereden. Dat bleek een leisteen mijn te zijn. Prachtige toch met de auto. En na een tijdje kwamen ze over de bergtop aan. Nog een pittige afdaling en vervolgens de stijfheid opmeten. Marjan, de moeder van Rikus, blek de zware tocht goed te hebben doorstaan, dus die verdiende met haar 81 nog een chapeau.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemiek:
    8 juni 2018
    Zo, wandelaars, jullie zetten 'm wel op! Daar moet goede voeding tegenover staan!
  2. Richard Toussaint:
    8 juni 2018
    Ha Ton, vanuit het drukke sukkelbestaan van hen die nog dienen te ploeteren op het akkertje van centen verdienen, met uitzicht op de AOW (de 24ste van deze maand) een reactie.
    Je verhaal komt dicht in de buurt dat het ook op werken begint te lijken ;-) Wat knap van die moeder, dat doe ik haar niet na. Hier bezwijken we onder de steeds wisselende hete en dan weer wat koele dagen waardoor je iedere keer weer opnieuw moet instellen.
    Polen blijkt toch een schitterend land als ik zo de laatste verhalen lees met veel originele woeste natuur. Toch blij dat de zwaarste activiteit van mij op mijn bariton blazen is en het indrukken van de enter toets straks op de knop reactie plaatsen