Hardangervidda, Noorwegen

24 februari 2019 - Rauland, Noorwegen

zo, 24 feb

Op tijd opgestaan en ontbeten.

Klein  stukje verder de berg opgereden en vandaag een rondje Mjøltenuten, een lokale bergtop van iets meer dan 1100 m, gelopen. Zelfs de top beklommen met hele mooie vergezichten naar de andere bergen. Op de top leek het wel te stormen, waardoor het verblijf  daar koud en niet echt aangenaam was.

De sneeuw had veelal een harde toplaag, waar je makkelijk doorheen kon zakken, want daaronder was het boterzacht. Niettemin was het gemiddeld niet echt lastige sneeuw om in te wandelen, hooguit dat ik soms onverwacht erin kon zakken. Tot grote hilariteit viel ik dan soms op mijn snufferd in de sneeuw, maar dat is gelukkig ook de anderen niet bespaard gebleven.

Uiteraard ook nog een passage gedaan waarbij een sterk beroep werd gedaan op mijn hoogtevrees en stressbestendigheid. Ook dat overleefd. Het weer was fantastisch mooi, lekker zonnetje erbij.

Op tijd weer terug in de hut (van de Nord Øgarden boerderij) en van Rikus uitgebreid verhaal gekregen wat er nog meer hier in de omgeving mogelijk is. Vanavond zal ik koken, dus nu maar eens mee beginnen.

1. Richard Toussaint:
    24 februari 2019
    Ha die Ton, Klinkt goed dat je grens aan het verleggen bent, zelf ben ik ook zeer terughoudend als het gaat om hoogte en heb toch het liefst vaste grond onder de voeten zonder dat je in een diepte staart en dat je die onbegrijpelijke neiging steeds moet bedwingen om over die rand heen te gaan brrrrr
    Afijn, zo'n tochtje in de buitenlucht met die temperaturen zorgt er w.s. wel voor dat zowel de eet- en de dranklust ernstig wordt gestimuleerd. Zeker als je ook al whiskey drinkt bij een boterham...
    Ik weet niet of je ook mijn. vorige reactie hebt gelezen want ik lees in je verhaal niets over Mieke, hoor ik dat nog?
  2. Annemiek:
    24 februari 2019
    Leuk Ton.... en mooie overwinning. Het is een familiekwaal, die hoogtevrees!
    Het eten zal wel lukken, ze mogen van geluk spreken dat ze een goede kok in de club hebben!
  3. Fons en Marga:
    24 februari 2019
    Knecht aan boer. Klinkt allemaal goed waar jullie weer mee bezig zijn. Hebben nog zeker 1 ½ uur met de partner van Pierre zitten ouwenelen. Over de conditie van de diverse deelnemers zullen we ons geen zorgen maken. Dat zit lijkt me wel goed. We begrijpen dat jullie de eetste etappes goed hebben doorstaan. Nu dus het echte klim en struinwerk. Noorwegen is over zijn geheel een mooi en boeiend land, dus jullie zullen je wel vermaken. In ieder geval succes en sterkte daar. Op de boerderie gaat alles zijn gangetje. De beesten lopen nog steeds gewillig vooruit, dus daar heeft knecht geen omkijken naar. Alleen is het hier snorrend verrekte koud. Zelfs nachtvorst. Maar dat kan de pret niet drukken. Hebben vandaag in ons vacantie boerderietje heerlijk in het middagzonnetje gezeten. Dus neef wij houden het hier nogcwel even vol. Doe Jin dat ook maar. Hartelijke groet van knecht.