Maandag, op naar pubfood in Orton.

13 juni 2018 - Orton, Verenigd Koninkrijk

Vandaag zou een wat langere, maar veel geleidelijkere route gelopen worden. De heuvels werden achtergelaten en de Dales waren aanstaande. Vanuit Burnbanks, een idylisch gehucht, werd gestart en vlak voor Orton zou ik ze opwachten om daar in het George Hotel te gaan eten. Op de route lag het dorpje Shap, waar we elkaar nog zouden ontmoeten voor een bakkie. Helaas waren de horecalocaties nog gesloten. Een beetje het dorp doorgelopen en toen bleek in een oude hal, ter nagedachtenis van de Eerste Wereldoorlog gebouwd, een aantal dames op leeftijd koffie, thee, broodjes, soep etc. Te serveren. Een km voor het dorp zou de route grotendeels over asfalt gaan, dus de groep opgehaald en heerlijk ouderwets Engels voor een stuiver en drie knikkers in de hal gegeten. Uiterst vriendelijke en gastvrije bediening met ouderwets aandoende gerechten. Een leuke belevenis.

Vlak voor Orton de groep weer met de bus opgehaald en een heel lekkere pubmaaltijd genoten. Toen weer op weg naar huis, een rit van ruim een uur.

1. Richard Toussaint:
    13 juni 2018
    Ha Ton, wel grappig om te lezen dat je doorgaans in iedere zichzelf respecterende Pub je een maaltijd kan krijgen. Ik ben bezig met de serie boeken van Robinson met in de hoofdrol DCI Banks en die gaan om de haverklap 's middags lunchen met een pint en maaltijd en gaan ogenschijnlijk niet gehinderd door de alcohol aan het werk. Wat krijg je zoal voor maaltijd voorgeschoteld?
  2. Annemiek:
    13 juni 2018
    Ja, daar. En ik ook wel benieuwd naar, vooral die in de pub!
    En al die biertjes? Ik weet t niet hoor. Geef mij maar een wijntje!
  3. Ton:
    13 juni 2018
    Engels eten vanaf steak natuurlijk tot allerlei puddings en mashes. Pudd8ng is meestal een soort worst, bv bloedworst en de mashes is puree ook van allerlei mogelijkheden. Naast de bekende fish and chips natuurlijk. Op zich geen hoogstandjes, maar wel goed eetbaar.