2 dagen onderweg met de auto

6 september 2017 - Marathon, Canada

Gisterenmorgen de huurauto opgehaald op het vliegveld van Winnipeg. Dat liep verrassend snel, dus om een of 10.00 u reden we alweer weg van het vliegveld. Snel even wat versnaperingen voor onderweg gehaald en tuffen met die bak (Hyunday Tucson) richting Ignase waar we in een motel in Ignace overnachtten. Onderweg nog wat dorpjes zoals Kenoa, aangedaan. De meeste dorpjes en gehuchten waren gericht op sportvissen in de enorme grote meren en in die zin een beetje toeristisch. Moet Bé aanspreken! De natuur is mooi en afwisselend en de wegen strak en lang, dus op een gegeven moment werd het ook wel weer vechten tegen de slaap. Maar we hebben het gehaald, dat fantastische motel in dat uitgelaten dorpje van nog geen 1500 inwoners, waarvan de meesten in een mobile home wonen. Wat een armoe dat motel. Niet echt smerig maar wel onaantrekkelijk en niet afgewerkt. Overal strepen siliconenkit, geen glazen of kopjes, water dat stonk naar chloor (en ook zo proefde). Maar goed het bed was zacht en boog flink door in het midden, dus we hebben lekker tegen elkaar aan gelegen. 's Miidags laat met Renée eerst nog een geocache gezocht en daarna redelijk in een andere tent dan het motel gegeten.

De volgende dag was het snel aankleden en wegwezen, want we moeten ruim 500 km tuffen. Dat klinkt natuurlijk niet zo veel, maar als je je realiseert dat de maximum snelheid 90 km/u is en ook wel lager, dan haal je maar een beperkt gemiddelde. In Thunderbay nog een poging voor een geocache gedaan, maar dat was geeen succes. Gauw doorgereden en pas laat gelunchd, een beetje van de weg af. Rond 17.30 aangekomen in Marathon, waar we gelukkig weer airbnb hebben. Prachtig huis, volledig ingericht, waarvan de eigenaresse bij haar vriend is ingetrokken.

Vanavond zelf koken maar weer eens. Renée is in nu het dorp geocaches aan het zoeken.

1. Mieke:
    7 september 2017
    Waarom rij je zo langzaam in zon grote auto?
    Proberen jullie beren te spotten?
  2. Annemiek:
    7 september 2017
    Mooie brug, mooie auto, mooie kloof...... en schattig keukentje. Daar kun je best iets lekkers klaarmaken. Geniet nig maar lekker en oogkes openhouden overdag!
  3. Ton:
    7 september 2017
    We genieten nog steeds en we mogen niet harder rijden dan 90 km/u. Vaak nog langzamer en er zijn regelmatig wegopbrekingen voor onderhoud. Dan sta je zo maar een kwartier stil. Dus een hoog gemiddelde wordt het niet. Beren spotten is een klus. De highway is daar te druk voor en de beren zijn misschien alweer te weinig actief ivm de komende winterslaap. Vannacht kroop de temperatuur al tegen het nulpunt aan.