Van Sault Saint Marie naar Sudbury

8 september 2017 - Greater Sudbury, Canada

Wat een ramp dat motel. Slecht internet, krappe douche en een kleuterwc, waar ik nauwelijks op pas, ongelofelijke slechte afwerking van schilderwerk en kitwerk en ook nog eens vies. Had iets voor mijn schoonmoeder geweest😜. Dus maar vroeg op weg gegaan om deze logeerpartij te vergeten.

Als na zo'n 40 km van Highway17 afgeslagen naar Fort St. Jozef op het gelijknamige eiland in Lake Superior. Ondertussen een koppel kraanvogels in het veld gezien en op bezoek geweest bij een tuinliefhebber. Mooie tuin en uitgebreide rondleiding gekregen. Ook nog een paar overstekende reeën gezien, dus de dag begon goed. Aangekomen bij het museum werden we allerhartelijkst ontvangen door een dame van onze leeftijd die heel enthousiast vertelde over het fort en de waarde ervan in de oorlog tussen Engeland en de USA begin 1800. Ze gaf ons ook nog wat tips voor onderweg en we kregen zelfs een landkaart mee van Ontario.

Gezien dat de tijd voortvliedde, leek het ons verstandig nu even een stuk door te rijden. Onderweg gelunchd in een gehucht Iron River, waar we tot onze grote verbazing n Amish tegen kwamen. Bij navraag bleek er buiten het dorp inderdaad een gemeenschap Amish te wonen. Niettemin zijn we na de luch doorgereden en hebben we ze bezocht. Daarna nog 1 keer gestopt om de benen te strekken en weer wakker te worden. Een maximale snelheid van 90 km/u over grote wegen en zo lang is echt slaapverwekkend. Gelukkig hield mijn mopje je bij de les👍.

Rond 16.30 aangekomen bij ons aribnb adres.

1. Rense de Wind:
    9 september 2017
    Mooie foto's, speciaal de details vd love seat. Kan ik wel wat mee. Succes verder op jullie ontdekkings-tocht. Niet te krieties naar de goedkope rb&b .
  2. Ton:
    9 september 2017
    Nou, dat valt soms mee, soms tegen. Als we maar slapen kunnen en het een beetje schoon is. De bnb in Forest was tot nog toe nog de beste👌
  3. Fons en Marga:
    9 september 2017
    Zo Lieve lui, dus het reisvirus heeft helemaal toegeslagen. Wat een ervaringen. Als we de omschrijving van het motel kunnen volgen, lijkt het wel Oost Europa. Als je in zo'n situatie terecht komt baal je en achteraf kan je er om lachen. Maar niet als je vermoeid bent. Bijzonder dat je ook in het verre Canada Amish tegenkomt. Wij hebben ze ontmoet in Pennsylvania en die waren helaas niet zo toegankelijk. Maar wel bijzonder hoe ze zich staande weten te houden in onze gejaagde tijd. Jullie hebben wel een heel ruime ervaring kunnen opdoen en nog even en de terugreis komt helaas al weer inzicht. Als we allemaal weer terug zijn dan maar even persoonlijk met elkaar de ervaringen delen en de foto's nog eens bekijken. Geniet er nog lekker van en we zien de slot hoofdstukken wel verschijnen😏