Het vervolg in Polen

6 juni 2018 - Białowieża Forest, Polen

Enigszins verlaat zal ik nog kort weergeven wat er verder in Polen heeft plaatsgevonden.

De volgende dag zijn we gaan wandelen naar de afmeerplek van de kano’s om vervolgens via het meer naar het riviertje te varen en daar rustig stroomafwaarts te zakken. Goede activiteit met dit bloedhete weer. Bij de eerste brug nog even bij de sklep (winkeltje) een flesje koud water gehaald en in de schaduw van een bushaltehokje opgedronken. Daar zag ik een stuk verderop een prachige hop rondspringen in iemands tuin. Al vaak gehoord, dit vogeltje, maar alleen nog maar op plaatjes gezien. Heel leuke ervaring.

Aan het einde opgehaald door Andrej en een paar km verder uitgestapt met 2 deelnemers om verder terug te gaan wandelen door de weilanden. Helaas had ik wat te weinig water (0,2 lt) bij me. De route, die ik al vaker gelopen had, bleek door de boeren omgewoeld en er stond al een vrij hoge begroeiing van graan en dergelijke, waardoor we moesten omlopen. Beetje zoeken hier en daar, maar uiteindelijk werd de wandeltocht opgerekt naar zo’n 9km, pakweg een kleine 2 uur lopen. Visioenen van bruine flesjes met condensdruppels aan de buitenzijde waren mijn deel en kwamen steeds vaker in mijn dagdromen naar voren. Maar goed uiteindelijk dus weer terug op de boerderij en de dorst gelaafd aan een, nou ja ‘een’, biertje.

De volgende dag stond de fietstocht op het programma. Na een paar km op een onverharde  weg te hebben geploegd, kwamen we tot de conclusie, dat fietsen niet haalbaar was. Door de lange droogte waren de onverharde wegen tot een soort zandbakken omgevormd, waar fietsen onmogelijk was. Terug op de boerderij de auto genomen en de tocht op mechanische wijze afgerond. Gaandeweg kreeg ik steeds meer hoofdpijn en gingen mijn darmen meer geluiden produceren. Tegen de tijd dat we op de boederij waren, was ik strontziek met hoge koorts en de verschijnselen, die daar bij horen. Snel naar bed en uitzweten. De volgende dag zouden we naar Suwalki Natuurpark gaan, maar dat was niet voor mij weggelegd. De hele dag in bed gebleven met pittig wat koorts. Groot voordeel is daarentegen wel dat ik weer liggend kan slapen. Kennelijk zijn mijn longen weer ontdaan van een of andere infectie. Toekomst zal het uitwijzen. s’Avonds weer vroeg naar bed, want morgen moeten we terug reizen.

De volgende dag op tijd op en afscheid genomen van Halina en Anja. Rond lunchtijd de auto in Warschau ingeleverd en naar de Altstad gewandeld en daar wat rondgekeken. Laat in de avond aangekomen in Poznan, waar we blijven overnachten. Nog wel even naar de prachtige bonnenstad gelopen en een terrasje gepakt. De volgende dag via Berlijn naar Deventer-Groningen, waar we rond een uur of 19.00 u werden opgehaald door Renée.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade