dinsdag 22 mei

22 mei 2018 - Ransdaal, Nederland

Dit wordt een keuteldagje. De voorspellingen zijn sowieso in de middag slecht, dus resteerde alleen de morgen voor buitenactiviteiten. '

s Morgens met de hond in de buurt van Voerendaal de kastelentocht gaan wandelen. o.a. langs kasteel Cortenbach, waar we vrijdag al in het winkeltje asperges hadden gehaald. Vlak voordat we bij dat kasteel aankwamen hebben we een paar gele kwikstaarten (https://nl.wikipedia.org/wiki/Gele_kwikstaart) gezien, die we in eerste instantie nog versleten voor geelgorsjes (https://nl.wikipedia.org/wiki/Geelgors), maar bij gebrek aan de eerste tonen van de 5-e symfonie van Beethoven, bleken het gele kwikstaarten te zijn. Later kwamen we nog een vogelaar tegen die onze bevinding bevestigde en vervolgens enthousiast naar onze spotplaats fietste. Kennelijk zijn ze een zeldzaamheid in Limburg.

Later liepen we nog langs kasteel Terworm (https://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Ter_Worm), in het bezit van de familie Van der Valk, maar buitengewoon keurig gerestaureerd met een prachtige tuin.

In de middag naar het 'discovery' museum Continium in Kerkrade gegaan. Beetje teveel toegespitst op de jeugd. Later nog wat geshopt. kortom een keuteldagje.

1. Annemiek:
    22 mei 2018
    Keuteldagje..... veel cultuur opgesnoven en natuur....
    Morgen laatste dag!?