vrijdag en zaterdag

19 mei 2018 - Ransdaal, Nederland

Maar eens 2 dagen samengevoegd. Moet kunnen tenslotte.

Vrijdag begon de dag fris en bewolkt. Dan is wandelen het beste schijnt. Rondom het Geuldal gewandeld en mooie vergezichten gezien. Ook langs enkele oude en verlaten kalkovens gewandeld. Limburg is wat dat betreft net de Eiffel of de Ardennen, we wanen ons toch een beetje in het buitenland. Het plaatselijk dialect helpt daar ook wel in mee.

's Middags even op de fiets naar de markt in Klimmen. Klimmen legt vrijwel tegen Ransdaal aan, zij het hogerop. Vandaar de naam. Die markt bestond dus niet meer en het vertrouwen in de lokale toeristeninformatie is daardoor ernstig gedaald. Dan toch maar door naar Voerendaal voor de boodschappen. Bij elkaar werd het een leuke fietstocht, zij het niet gepland.

Zaterdagmorgen maar eens een wat serieuzere wandeling van ruim 10 km gepland. Mooi route, hoewel we toch regelmatig stukken langs doorgaande wegen liepen en zelfs dichtbij de snelweg. Foppe in zijn element, lekker ravotten en soms kwamen we andere honden tegen waarmee al dan gespeeld werd.

Aan het einde boodschappen gedaan voor het Pinksterweekend. Nico belde en komt morgen een fietstocht doen. Gezellig en bovendien wordt het mooi weer.

Renee met Foppe naar de fokker van Lexie in Heerlen. Ze gaan vandaag pogen Foppe van zijn harig jas te ontdoen. Zal mij benieuwen.

1. Annemiek:
    19 mei 2018
    Gezellig, dat Nico komt. Wij zijn vandaag onverhoeds naar Nijmegen getogen om de Lakewood Corvair te bewonderen. Bleek ineens toch mogelijk te zijn. Met Wilco, ander clublid.
    Leuk evenement, maar een auto waar veel aan moet gebeuren. Er is wel belangstelling voor, maar wij laten het voor wat t is.
    Leuke foto's, wel veel modderpartij. Foto van spelende Foppe is altijd welkom! Veel plezier en alvast een mooie en zonnige Pinksteren.
  2. Richard Toussaint:
    19 mei 2018
    Tja, in Limburg komt soms de informatie pas een jaar later door het zal vast met de levensstijl te maken hebben aldaar. Wat ik mij moet voorstellen bij dat Foppe van zijn jas wordt ontdaan weet ik niet maar als het een schapenscheerder is gaat ie het misschien straks wel erg koud krijgen...