Pinksteren, 20-21 mei

22 mei 2018 - Voerendaal, Nederland

Eerste Pinksterdag gevierd met een gekookt eitje bij het ontbijt. In diverse dorpjes in de omgeving werd er gefeest, omdat kinderen Heilige Communie hadden gedaan. Sommige ouders pakten ruim uit door partytenten in de tuin te plaatsen en een groot familiefeest te organiseren. Leuk zo'n traditie. Ik had niet verwacht dat dit nog zo wijdverbreid zou zijn in Limburg.

Het was mooi weer, dus de ochtend begonnen met een leuke wandeling met de hond en 's middags gefietst met Nico, die er vroeg bij was.

De wandeling ging via de Keutenberg, een gehuchtje met een leuke historie (https://nl.wikipedia.org/wiki/Keutenberg) met een zeer steile aanloop, de grote angst voor de Amstelrace deelnemers. Verder heerlijk lang de geul gelopen.

Daarna met Nico een heuse fietstocht gedaan van een kleine 40 km. Ook hier ging het op en neer, maar met veel zon en leuk uitzichten, was het zo gepiept.

's Avonds lekker gegeten bij de  camping in Engwegen.

Maandag hebben we het Vijlender Bos onveilig gemaakt. Prachtige pittige wandeling door het grootste aaneengesloten bos van Nederland. Steile hellingen en diepe afdalingen. De hond lag uitgeput thuis na de wandeling.

1. Annemiek:
    22 mei 2018
    En niet alleen de hond..... denk ik zo! Communifeest, 50 jaar terug in de tijd, en misschien nog langer.