16 mei wandelen en museum

17 mei 2018 - Ransdaal, Nederland

Het weer zag er wat minder uit, dus toch maar niet fietsen.

Eerst maar eens een leuke wandeling vanuit Ubachsberg met Foppe gemaakt, die onderweg ook nog een hond van passend formaat tegen kwam om mee te spelen. Uitgeput vervolgde Foppe de tocht. Nog een oude kalkoven tegen gekomen, die zich (inmiddels) midden in de natuur bevond.

's Middags naar Maastricht getogen en het Bonnefanten museum bezocht. Dat stond vol met oude RK kunst vanaf de Middeleeuwen en er was ook een expositie van moderne kunst. Door dat laatste was ik snel heen en vond ik weinig de moeite waard.

's Avonds, rond etenstijd zeg maar, een enorm hoosbui met onweer. kijk maar: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20180516_00061992/video-overlast-door-noodweer-in-zuid-limburg . Foppe trekt zich daar niets van aan en wij ook niet want het dak lekte niet.

Fietsen morgen maar proberen. Anders wellicht kanoën.

1. Annemiek:
    17 mei 2018
    Nou ja zeg, kolkende rivieren in de straten! Jullie hebben wel gevaarlijk gebied opgezocht.
    Mocht je nog een rondleiding in een spannend fort willen, kijk op http://www.fort-eben-emael.be/nl/over-het-fort/geschiedenis/het-fort in Lanaye, ongeveer 35 km van jullie vandaan. Rondleiding van 2,5 uur.....
  2. Fons en Marga:
    17 mei 2018
    Hi Ton,

Eindelijk hebben we een beetje goed internet op de campsite in Noord Italie, even voorbij Pisa, je weet wel die "......................"

Wat Annemieke ook zegt je hoeft niet ver, want wat je van ver haalt, hoeft niet altijd beter te zijn. Dus een rondje Nederland met onze sleurhut zit er zeker nog een keer in. Ik weet al waar we een stopover hebben en ik denk degene die ik op het oog heb, dat ook al begrijpt. En dus gelijktijdig de handen uit de overall mouwen 🚜
    Ook bij ons is het weer niet veel beter lijkt wel. Wij liepen rond die scheve en kregen een enorme stortbui over ons heen. Willen we schuilen in ons godshuis zegt zo,n Italiaanse klooi, heb je een ticket en ik vroeg of dat ook geldig is voor in de hemel. Er kon geen lach af. Dus van humor hebben ze dus niets begrepen. We konden gewoon weer naar buiten in de regen, bij al die andere armoedzaaiers, die geen ticket willen kopen voor een kathedraal.

Morgen gaan we over naar Corsica en hopen op iets beter weer. Zo niet dan pech. Marga zal een ieder wel weer de reiservaringen doorsturen.

Ziojn benieuwd hoe jullie verdere verloop van deze travel gaat en zodra we weer internet hebben zullen we het lezen en op reageren.

Succes geniet ervan doen wij het ook.

Groet Fons & Marga