Riding Mountain National Park

31 augustus 2017 - London, Canada

Deze dag zijn we naar het Riding Mountain NP gegaan. Vanwege dat Canada 150 jaar zelfstandig is, hadden we daarvoor een free ticket geregeld. Een mooi park met allerlei meertjes en begroeiingen en allerlei vormen van recreatie. Een klein stukje in het bos gewandeld en een aantal meertjes bezocht. Van daaruit had Rense een route gekozen, waarbij we een brouwerijtje konden bezoeken. Zie de foto's. Op de terugtocht even gegeten bij de plaarselijke eettent, Uncle Tom, een echt Canadees restaurantje met lokale happen. En je raad het al, gerund door Chinezen!

Echt een sudderdagje.

1. Mieke:
    31 augustus 2017
    He pap, begin okt is er in british columbia d e zalmentrek staat hier in de quest. Geen idee of jullie daar in de buurt zitten . Als ze dit jaar vroeg zijn kun je er misschien een paar spotten!
  2. Ton:
    Ha Miek,
    BC ligt nogal ver hier vandaan. We moeten dan eerst door de provincies Saskatchewan en Alberta rijden alvorens we in BC komen. Pak weg zo'n 4000 km. Een beetje ver om naar zalmen te gaan kijken.
  3. Annemiek:
    31 augustus 2017
    Zalm, lekker! Maar wat is dat voor een soort nest in die boom op de foto? Insecten, vogels? Relact dagje, niks mis mee.....
    En, jammer, Ned. Fr. 2-0! We liggen eruit!
  4. Fons en Marga:
    1 september 2017
    Ach Neef, wat heb je het toch zwaar. Lopen drinken en eten, maar wel een aan bekende tafel. Voel je je tenminste nog een beetje "Thuijs?" Naar welke schoonheidssalon is Renee geweest? Ik zou die niet meer aanbevelen. Ik zou me met zo'n uiterlijk toch niet echt prettig voelen. Wel mooie natuurfoto's, dus ben benieuwd wat jullie nog meer zien.

En dochter Mieke ik zou nog heel even terug naar school gaan voor de les aardrijkskunde/geografie . Want de zalmentrek die zie je in West Canada en is zeker aan te bevelen. Hebben wij vorig jaar gezien met beren, die ze met hun voorpoten uit het water hengelen. Alleen voor je oudertjes een behoorlijk stukje extra reizen. Ach biedt weer een volgende mogelijkheid voor ze. Zij weer terug naar de West Coast en wij weer een tijdje boer spelen. Jongens geniet er weer van. Fons
  5. Ton:
    1 september 2017
    Ja Fons, het is zwaar hier. Vandaag zou het gaan regenen, dus dan is het buiten aan de tafelmhangen gebeurd.
    Hoe is het in Usa?