Bierbzamoerassen

1 mei 2017

Vandaag opnieuw schitterend weer en de tocht door de Bierbzamoerassen gedaan. Omdat we wat laat waren en besloten de voeten droog te houden hebben we de fietsen erbij gebruikt om ons tussen de droge stukken te verplaatsen. Een bijzonder mooie tocht met een heleboel mooie planten en dieren. Een hoop geleerd vandaag van vooral Marijke, die van alles weet over planten en vogels. Met Renée dachten we nog dat dit echt iets voor Frits moet zijn. Zoveel te zien: goudveil, knikkend nagelkruid, eenbes, gele bosanemoon, leverbloejes, nou zoveel meer, dat ik ze niet zou kunnen opnoemen. Ook op afstand elanden gezien en veel sporen van wolven, afgekloven dennenappels door kruisbekjes, een zwarte specht was bezig een boom te schillen, een groep pestvogels op doortrek, etcetra.

1. Hans:
    2 mei 2017
    Hé, Ton, ik ken je niet meer terug. Al die planten die je uit je hoofd kent. Jij was toch van de spelletjes? Ach, misschien ligt dat wel dichter bij elkaar dan ik op het eerste gezicht denk.
  2. Fons en Marga:
    4 mei 2017
    Hans, niet zo lullig doen. Een mens is nooit te oud om te leren, dat heeft de fam Aarsman altijd al bewezen. Dat weet ik als geen ander.
  3. Jeroen:
    29 mei 2017
  4. Jeroen:
    Mooie Freudiaanse verschrijving Ton: BIERbza ipv biebrza. Hoop voor je dat ze daar ook orval hebben ......