Canada, Manitoba Agriculture Museum in Austin

3 september 2017 - Austin, Canada

Vandaag is het zaterdag en de laatste volledige dag van ons verblijf op de boerderij, althans als de spoorwegen zich aan hun eigen schema houden.

Op de planning stond een bezoek aan het Manitoba Agriculture Museum. Een straf uurtje rijden naar Austin. Onderweg zagen we allerlei vogels aan de kant van de gridweg, waar een redelijk vers lijk van een ree bleek te liggen. Alle deden zich aan het aas tegoed, waaronder een grote zeearend. Helaas waren we te laat met de foto's, anders hadden we een bewijs bij dit verhaal geleverd.

Veel andersoortige bewijzen van deze dag heb ik wel in de blog gedownload. Maar ik ben bang dat die vooral aftrek vinden bij de meer in techniek geïnteresseerde lezer. Bijvoorbeeld een videootje van 2 goederentreinen, die ons bij een spooroverweg passeerden. Maar ook van allerlei trekkers, sommige van tekst voorzien. Hoewel het meeste van het tentoongestelde zich buiten onder afdakken bevond, was er ook een hal met wat kleinere apparatuur en een pakkende beschrijving van de geschiedenis van Canada over die periode aan de hand van de ontwikkelingen in de landbouw. Heel illustratief en leuk om te lezen. Op een ander deel van het terrein stonden graanpakhuizen, een treinstation, maar ook woonhuizen en huizen van ambachtslieden. Geheel ingericht en je kon er zo naar binnen. Echt leuk om rond te lopen. Aan het eind van de middag pas klaar en teruggereden.

'S Avonds gechineesd in het dorpje Minnesota en nog wat aan de buitentafel nagekletst. In de verte hoorden we zo nu en dan de coyotes huilen, die daarmee deze heerlijk dag afsloten.

1. Marcel:
    Ik ben zo'n techneut.
    En ik hou wel van oude machinerie.
    Zo te lezen vermaken jullie je daar wel in de natuur en het mooie weer. Leuk.
    De tijd gaat snel zeg... alweer de laatste dag samen met R & R.
    Veel plezier met het volgende deel van de "terugreis".
    Groet, ook aan R & R & R.
  2. Ton:
    3 september 2017
    Ja, het is heel leuk die oude techniek te zien ontwikkelen. De eerste tractoren konden nauwelijks van hun plaats komen en dreven machines aan via snaren. Onvoorstelbaar.
    De natuur is mooi en groots en verder is het heel gezellig, wat niet onbelangrijk is.
  3. Richard Toussaint:
    3 september 2017
    Leuk filmpje, moest vervolgens wel langs de fysiotherapeut om mijn nek weer in normale positie te laten plaatsen, best lang die goederentrein. Begrijp nu ook waarom je eenvoudig met zo'n wagon mee zou kunnen liften want het gaat niet echt hard maar je moet wel een goede conditie hebben. Dan houd ik het toch maar bij denk- en studiosport.
    Jammer zo'n arend is wel een majestueuze vogel om te zien...
    Veel plezier weer straks met de volgende treinreis en neem wat extra boeken mee ;-)
  4. Annemiek:
    3 september 2017
    Zo, dat zijn nogeens jnteressante "blikken"! Vooral die Waterloo Boy, wat moeten die mensen in die tijd toch sterke botten hebben gehad, vijna geen vering en banden!
    Weet zeker dat Ruud hiervan gaat smullen!
  5. Marijke Melsert:
    4 september 2017
    na alle loftuitingen op de techniek reageer ik maar op iets anders: gechineesd! Wat een term..... en bijzonder! Ben je als hollanders in Canada ga je chinees eten. Mooi die mondiale voedselgewoontes!