Dé moerastocht.

31 mei 2017 - Białowieża Forest, Polen

's Morgens lekker ontbeten en de deelnemers geïnformeerd over de zwaarte van de tocht. Keurig eerst 2 losse kaartjes gekocht en bij de boswachtersvrouw de ret gekocht. Reden is de Hlloandse zuinigheid, omdat je met 8 mensen verplicht wordt een gids erbij te huren. Met 2 om 6 is dat natuurlijk niet nodig. Prachtige wandeling richting het moeras, waar de waterstand niet zo hoog was en we besloten het op de wandelschoenen te proberen. Dat ging vrij goed en toen we uit het eerst deel kwamen, troffen we een kudde paarden aan. Doorgelopen naar het tweede deel dat meer over een hoogveengebied ging. Veel soppen en deinen, maar ook een beetje spannend wie de eerste natte poot ging halen. Dat waren er twee. Zij hadden lage schoenen aan en soms zakte je toch dieper weg dan de enkel dus dat was raak. Even verderop zijn we gesplitst. Ik ben met Nellie, die inmiddels haar schoenen vol modder had, de verkorte route gaan lopen en Renée met de rest de lange. Met Nellie ben ik nog wel het vlonderpad gaan wandelen, zodat we niet al te vroeg zouden aankomen. De anderen volgden ons op eennkleine 2 uur en waren behoorlijk vermoeid. Een mooie gele zwam was ons deel (zie foto). Thuis in Wowka heb ik ze een drankje verzorgd en terug kwamen de babbels.

's Avonds met Andrzej de kano's voorbereid en op tijd naar bed.

1. Annemiek:
    31 mei 2017
    Ha, dat klinkt goed! Splitsen en doorgaan..... wat moet ik me voorstellen bij de houten hut met diverse keren De Heer aan de muur? Leuke foto's. Zo doen we toch meer mee met het verhaal!