Saimt Abb's Head

14 juni 2017 - St Abb's Head National Nature Reserve, Verenigd Koninkrijk

Vandaag doen we (ze dus) de kustroute, zodat we op tijd terug zijn om te kunnen BBQ-en. Onze landlady had ons op die mogelijkheid gewezen en iedereen vond dat een leuk idee. De wandeltocht eindigt dit keer vlak bij een klein kustplaatsje St. Abb's Head. Eerst even boodschappen doen in Berwick-upon-Tweed. Tweed is de rivier die we vanmorgen 2 keer hebben gekruisd. Eén keer met de auto over een hangbrug. Zo eentje  waar ik gisteren over gelopen heb! Mocht maar 1 auto per keer over en was al in bedrijf sinds eind 19-e eeuw. Best eng, hoor Daarna zijn we op een doorwaadbare plaats door de rivier gereden. Een ware verassing geregeld door Rikus. De groep afgezet en ik boodschappen voor de BBQ gedaan. Sta nu op het eindpunt van de wandeling te wachten en ga ze zo tegemoet lopen. Nou, ja, dat hoop ik tenminste, want als ik verkeerd loop, kan ik me miet meer verschuilen. We komen hier niet terug, dus voorlopen is er niet meer bij. Ook vandaag weer optimale temperaturen en tot  nu toe geen regen .

Afijn in iddels weer een dag verder en ben ik ze inderdaad tegemoet gelopen. Kennelijk was ik nogal vroeg en na een anderhalf uur ben ik maar weer terug gelopen. Ondertussen kon ik geen conract met arikus krijgen, dus dat leek me het verstandigste.

Later op de middag nadat Rikus me had gebeld weer een stuk tegemoet gelopen, maar zij bleken dichter bij de kust doorgelopen te zijn, dan ik. Foutje van mij bleek achteraf.

Na thuiskomst heerlijk geBBQd. Heel gezellig

1. Hans:
    14 juni 2017
    Het ontbijt dat je gisteren klaarzette, ik keek vlak voor het slapen naar het fotootje. Kreeg onmiddellijk trek in Hollandse pindakaas met doordrukkoffie. Valt toch meer op zon foto te zien dan je denkt.
  2. Richard Toussaint:
    14 juni 2017
    Ha Ton, ik heb kennelijk iets gemist tussen Polen en nu UK zal toch niet met mijn leeftijd te maken hebben ;-)
    Is de cultuurschok groot of is het landelijke leven vergelijkbaar? Tja, heeft verschuilen op jouw (onze) leeftijd nog wel zin vraag ik mij af. Vandaag de hele dag les gegeven en dat betekent toch ook kwetsbaar op stellen...
  3. Annemiek:
    15 juni 2017
    Ha, nou, een lekker ontbijtje zag ik op de foto. Genoeg bananen voor een gebakken banaan op de BBQ!
    Je loopt wat af op zo'n dag hè, zeker als het niet echt de juiste kant op is!
    Maar, zo te lezen is iedereen nog tevreden met de kok annex chauffeur en dat is mooi!
    Zometeen komt Nico en gaan we vanavond naar de voorstelling van Hans in Paradiso..... "decolleté's".