Voorbereiding

5 september 2016

Nog een paar dagen en dan ga ik naar NO-Polen. We gaan in een klein groepje wandelen, kanoën en fietsen. Beetje afhankelijk van het weer, neem ik aan. Van Rikus, de organisator, al heel wat info gekregen om door te ploegen. Maar sjonge, wat een lastige namen hebben die plaatsen in Polen. We gaan naar de boerderij van Rikus in Wolka Karwowska (dorp) in Podlasie (provincie), dichtbij de Mazurische Meren, waar ik jaaaaren geleden ook al eens gefietst heb met Inge en Frans. Nu ga ik wat oostelijker, dichter tegen de (Wit-)Russische grens aan. De bedoeling van Rikus is, dat ik volgend jaar voor zijn organisatie Agro Natura, een paar van die reizen ga leiden in dat gebied. Zou dan wel handig zijn als ik niet over elke Poolse naam struikel, maar goed. Ik heb inmiddels al veel leesmateriaal ontvangen en probeer me wat in te lezen. Vooralsnog spreekt het idee me aan, maar ik wacht wel af in hoeverre me dit in de praktijk bevalt, dan wel of ik daarvoor geschikt ben uiteraard. Ook het navigeren met GPS is een nieuwe uitdaging voor me. M'n schoenen vandaag alvast ingevet, dus wat kan er dan nog misgaan?

1. FriBi:
    6 september 2016
    Succes ermee Ton. Ben benieuwd hoe je het daar vindt
  2. Fons en Marga:
    8 september 2016
    Nou Neef, Heel veel succes en ga er zelf ook een beetje van genieten. Ben benieuwd hoe je ervaringen worden en of je daar wel geschikt voor bent. Ik denk van wel, want jij bent een mensenmens, dus ze zullen aan je lippen hangen. Groet Fons