Fietstocht bossen Bialowieza

27 april 2017

Vanmorgen rustig ontbeten en naar de fietsverhuur gegaan. Prachtige fietsen gehuurd.   En vertorkken. Rikus had Renée de gps-track gegeven op haar Garmin. Eerst even van de officiële route gestart, maar later kon ze de weg wijzen.

De kern van vandaag was helaas een voortdurende regen. Soms wat harder dan andere momenten, maar minstens gestaag. Ik mijn nieuwe regenpak getest en ik ben op de plekken waar het pak bescherming beloofde, geheel droog gebleven. Geslaagde aankoop gelukkig. Maar..... alles was nat en de wegen werden steeds zompiger, naarmate de dag vorderde. Desalniettemin toch een bijzondere dag gehad, veel bijzondere planten en vogels gezien waaronder de pestvogel. Ook een paar keer edelherten gezien, maar vooral veel sporen van allerlei wild (herten, wasbeerhonden, wisenten), maar nog niet van de wolven.

Begin van de middag weer terug en de 's morgens bestelde 'permits' voor Witrusland afgehaald. Morgen dus op de fiets naar Loebasjenko toe. Vanavond al een tocht uitgezet. Morgen even de regen afwachten, maar deze kans nemen we vast wel waar.

1. FriBi:
    30 april 2017
    Nieuw brilletje voor Renee kopen ?
  2. Hans:
    30 april 2017
    Zo hé, en ik was in de waan dat jullie midden in de verhuizing zitten. Fietsen ze vrolijk rond in een oerbos! Of is er iets mis met de data? Of met mij? Met jullie?
  3. Annemiek:
    30 april 2017
    Foto door Ton genomen! Je zou denken dat het bladerendak in dit oerbos enige bescherming biedt tegen de regen?!
    Veel plezier in Witrusland! Lees het verhaal met genoegen!