Kanovaren via het meer van Drestwo over het riviertje Jegrznia

14 september 2016

Het is alweer woensdag en kanodag. Na een wandeling van een uurtje aangeland bij de afmeerplek van de kano's. Uiteraard voorzien van instructies, zwemvest, waterdicht tonnetje en peddels het meer op. Vandaag mocht ik de route regelen. Gelukkig met forse ondersteuning van de GPS, want de afslag naar de Drestwo lag tussen het riet verscholen. Een prachtige route tussen het hoog opgeschoten riet met hier en daar een pauze, inclusief bezoek aan een klein dorpswinkeltje, voorzien van de nodige dronkaards, zo'n 12 km gevaren. De muggen vielen mee en we hebben heel hoog in de lucht diverse vluchten kraanvogels aan de vogeltrek gezien. Sommige wel meer dan 100 exemplaren groot. Ze vlogen zo hoog dat je eerst hun gekwetter hoorde en dan pas na goed de hemel afgezocht te hebben, ze kon zien vliegen. Voor de liefhebbers was er dan nog een terugwandeling van een km of 6, dwars door de velden op GPS. Om een uur of 17.00 rozig en gesloopt waren we binnen. Ik moet het toegeven: ik heb zelden, zo niet nooit, zoveel in één week gelopen als deze week, en wie weet wat er nog komen gaat! Morgen gaan we fietsen (joepie!).

Nog even wat anders: Elke dag komen 2 dames uit de buurt (Halina en Anja) 's morgens het ontbijt verzorgen en 's avonds het avondeten. We eten dan origineel Pools, ook de vegetariërs. Er wordt gekookt op een enorme kookoven, gestookt met hout. Het eten is heerlijk En bestaat uit 3 gangen. Veel van de producten komen uit eigen tuin en smaken fantastisch. Dus, hoewel we overdag met energie smijten, het avondeten vult dat ruim aan. Ook zorgen ze voor bier en drank in de koelkast. Angelo, de man van Halina ondersteunt met logistiek en dat is ook heel prettig als we ergens naar toe gebracht moeten worden of opgehaald.

Wederom fijne dag.

1. Annemiek:
    14 september 2016
    Ha ton, nou zeg wat een belevenis. En wat een looppartij. Gaat het wel goed mer de voeten? Fietsen gaat je beter af denken we.
    Maar wat een leuke catering, ben benieuwd naar de recepten!
  2. Fons en Marga:
    14 september 2016
    Hallo Reiseführer in spé. Dat zijn weer even ervaringen, waar een gewone Hollander op het platte land alleen maar van dromen kan. Apart kanoën met een gps. En dan nog een wandeling van 6km. Wat zal jij mager worden. Mogen wel oppassen dat we je dan nog herkennen. Mooie belevenissen. Natuur dieren en LEKKER lokaal eten. Neef ervaringen die ze niet meer afpakken. Heel apart. Hoe is de groep eigenlijk. Even als jij doordouwers of zitter er ook nog mietjes tussen die op sleeptouw genomen moeten worden? Volhouden. Gr Fons