Onderweg

10 september 2016

Na de kennismaking op station Arnhem met vertraging vertrokken. Er was in Duisburg genoeg tijd om over te stappen naar slaaptrein en zelfs nog even te pauzeren. De couchettes netjes verdeeld en met Rikus en onze Engelse medepassagiers gebabbeld. De bedden zijn wat aan de korte kant, maar doezelen ging prima. 'S morgens broodje uit eigen rugzak gegeten en een bakkie gehaald in de restauratiewagen. Gezellige en gemêleerde  groep. Inmiddels nu aangeland op station Warschau waar Rikus met de anderen zloty's aan het scoren is. Zelf ben ik gepromoveerd tot bagagebewaker. Leerproces moet tenslotte ergens beginnen. Over een uurtje gaan we verder.

Rond 19.00 uur aangekomen in Bialowieza. Snel opfrissen en eten. 22.30 u naar de kamer. Morgen eerst wandelen en later in de middag en vooravond op zoek naar bronstige damherten. Mogen we het burlen aanhoren.

1. Fons en Marga:
    13 september 2016
    Hi Neef, Weet je hoe ze vroeger een bagagemedewerker noemde? "kruier". Toch leuk voor je dat ze zulke ouderwetse beroepen weer in ere willen herstellen. Kan natuurlijk alleen nog maar in Oost Europa. Maar je weet als je onderaan begint heb je de meest solide basis, dus dat gaat helemaal goed met je komen. Ik reageer apart op je vervolg verhalen. Wel leuk zo'n treinreis. Weer een aparte belevenis.