De eerste dagen in Bialowieza

12 september 2016 - Wólka Karwowska, Polen

Vanaf Bialostok direct vanuit de trein verder gereisd naar Bialowieza. Bijzonderheid aldaar is een vlonderpad door een bos met bijzondere natuur en vooral bomen. Waarom grotendeels op vlonders? Omdat het nogal drassig is. Een tochtje van ca  4 uur. Korte pauze bij het pension (gawa=beer) tussen de middag en daarna met Slavec, een  forester (deskundige van het natuurpark, zeg maar, een rondleiding tot in de vooravond in het oerbos van Bialowieza, om ook het burlen (lokroep van de mannetjes edelherten naar de vrouwtjes) te horen. Zeer enthousiast verteller, zeer begaan met het oerbos. Je mag daar vermogens ook alleen maar in met een erkende Gids. Een hoop van opgestoken en wat foto's voor jullie gemaakt. Overigns best wel pittig om bij elkaar zo'n 10 uur te wandelen en vooral slenteren. Om 20.00 u in het pension om te eten.

De volgende morgen om 4.15 op, want we gaan bisenten zoeken. Dat viel wat tegen, maar goed om 8.30 terug voor het ontbijt waarna we zijn vertrokken richting de boerderij van Rikus in Wolka Karkowska.

Overigens hadden ze in Bielawieza geen goed functionerend internet dus kon ik niets publiceren.

1. Annemiek:
    13 september 2016
    Leuk Ton, maar wel afzien, zo'n tocht en zo vroeg.
    Gelukkig ben je wel wat gewend als boerderijmens!
  2. Fons en Marga:
    13 september 2016
    Ja, Bialowietza zegt ons ook nog wel wat en die vlondertocht hebben Marga en ik ook nog gedeeltelijk gedaan. Wij hebben wél wisenten gezien, weliswaar in een weiland tegen het oerbos. Was eigenlijk een grote flop. Maar de omgeving is geweldig mooi. Dus ondanks dat je moet werken. Genieten man, maar ik denk dat dit laatste een overbodig advies is voor je.