St. Cuthbert's Way

12 juni 2017 - Kilham, Verenigd Koninkrijk

Gisteren vanuit IJmuiden met de boot vertrokken naar Newcastle. Eerst kennis gemaakt met de groep. 4 Deelnemers kennen elkaar van een vorige reis met Meander en hebben deze reis met zijn vieren gepland. Daarnaast een echtpaar uit Zutphen en Mieke uit Tilburg. Lijkt een gezellige club zo en er was al snel onderling contact op de boot. De zon scheen uitbundig en met een koel windje erbij was het de eerste uren goed toeven op het dek. De hut is redelijk ruim en voorzien van douche/toilet. Echt luxe als het vergelijkt met een couchette van de trein. Desondanks meer gedoezeld dan geslapen. Maar ach, misschien is luxe doezelen wel beter dan oncomfortabel slapen.

's Morgens op tijd weer op en een bakkie gehaald en met drie andere vroege vogels aan de koffie en thee gezeten. Dan is het eigelijk grotendeels wachten totdat we aanmeren. Rond een uur of 10.00 u verzameld en tegelijk van de boot afgegaan en door de douane. Met Rikus, die al stond te wachten, gebeld en hupsakee onderweg naar Melrose. Daar snel wat broodjes, beleg en water gehaald voor het lunchpakket. De groep is vervolgens aan de wandel gegaan en ik ben op zoek gegaan naar een supermarkt voor de boodschappen. Nog gezocht naar biologische spullen, maar die zijn in dit gebied kennelijk nogal schaars. Toen gereden naar het ophaalpunt, waar ik net op tijd was, omdat ze sneller waren dan verwacht. Een stuk asfalt afgereden, waarna ze in Saint Boswells weer verder gingen.

In het volgende dorpje gestopt en ze tegemoet gelopen. Althans dat dacht ik. Feitelijk heb ik hun route voor morgen verkend. Dikke donderbui op mijn knar gehad, maar dat hoort bij het Schotse. Elkaar keurig ontmoet en een bakkie in de kroeg gedaan.

Op naar Kilham, waar we op een soort landgoed verblijven en Rikus en ik op de derde verdieping slapen. 's Avonds eenvoudig soep met kaas/worst plankje gemaakt. Hans, geen foto van gemaakt, want hoe dat eriut ziet, kan iedereen zich wel voorstellen.

1. Annemiek:
    12 juni 2017
    Goede start Ton, en de plaatselijke buurtsuper heeft er weer een goede klant aan!
  2. Hans:
    12 juni 2017
    Ha Ton, de visuele voorspelbaarheid van een kaasworstplankje kan je nog in vergissen. Stel je voor dat je alle kaarstworstplankjes van je leven gefotografeerd had, wat een te gekke verzameling zou dat zijn. In de Bijlmer, in Nijmegen, bij pa en ma, Annemiek en Ruud, ben ook heel benieuwd naar die van Marga en Fons. Ziet er mooi uit daar.
  3. Marcel:
    12 juni 2017
    Klinkt en ziet er allemaal leuk en interressant uit.
    Maar.... geen Engels ontbijt als bodem voor al het wandelen?!
    Nog veel plezier èn mooi weer daar.